Étrend a szép bőrért

étrend a szép bőrért

Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Az igényes megjelenéshez nélkülözhetetlen a szép és ápolt bőr.

A hibátlan, egészségtől ragyogó, szép bőr sokak álma.

Rengeteget teszünk a bőrünk állapotának javítása vagy fenntartása érdekében. Szerencsére számtalan csodakrém, pakolás, szérum és bőrszépítő eszköz áll a rendelkezésünkre, annak érdekében, hogy mindig a legjobb formánkat tudjuk hozni.

A top 5 bőrszépítő étel

Azonban a szép bőr kialakítása nem csak a külsőségeken múlik. Megmutatjuk, milyen trükköket alkalmazz az étrendedben, hogy a bőröd a lehető legtökéletesebb állapotába kerüljön, és ezt az állapotot hosszú távon fenn is tudd tartani. Ezek a tápanyagok segítenek a szép bőr és haj, és köröm kialakításában: A-vitamin, karotinoidok: Az A-vitamin elsősorban a bőr és a szem egészségéért felel.

smoothie diéta

A karotinoidok — melyek az A-vitamin elővitaminjai — igen jelentős antioxidánsnak számítanak, a növényekben — főleg a sárga színű zöldségekben, gyümölcsökben — fordulnak elő. Ezek a tápanyagok a bőrünk szempontjából — többek között — azért hasznosak, mert segítenek hidratálni a mélyebb rétegeket is, ezáltal fenntartják a bőr nedvességtartalmát, csökkentik a ráncokat.

Cink: A cink antibakteriális hatással bír, amelynek alapvető szerepe van a gyulladt, pattanásos bőr kezelésében. Emellett hámosító hatással is rendelkezik, amely nagy segítség a bőr sérüléseinek gyors kijavításában, az ekcéma elleni kezelésben is. E-vitamin: Az E-vitamin egy rendkívül jó minőségű antioxidáns, amely segít megóvni bőrünket a nap által okozott károsodásoktól.

ábel anita choco lite vélemények

Az E-vitaminnak továbbá gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatása is van. Niacin: A niacin védi a bőrt az UV sugárzás okozta károsodásról.

A top 5 bőrszépítő étel - EgészségKalauz

Mivel erős antioxidáns, így gátolja a szabadgyök-képzést a bőrben és serkenti bizonyos enzimek termelődését, melyeknek az öregedési folyamat során fokozatosan csökken a koncentrációjuk. Gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően gátolja a pattanásokat okozó baktériumok elszaporodását, valamint hidratálja a bőrt.

Kevesebb stressz, több pihenés, megfelelő táplálkozás — a bőrtípusnak megfelelő arcápolás és a napvédelem mellett röviden így foglalható össze a szép és egészséges bőr titka. Természetesen nem ennyire egyszerű az ügy, de az alábbi jótanácsok sokat segíthetnek elérni a vágyott eredményt! A stresszoldás, a pihenős a bőr állapotának javításában is segít Fotó: Shutterstock 1. Úgy tűnik, az élet egyre inkább felgyorsul, mozgalmasabbá válik, és ez folyamatosan stresszhelyzeteket teremt. A stresszhormonok hatására gyulladások alakulnak ki a szervezetben, ami a bőrön is megmutatkozik.

Biotin: A haj, a bőr és a köröm egyik fő alkotóeleme a keratin nevű fehérje. Ráadásul a biotin a hajhullásra is kedvezően hat, csökkenti annak mértékét.

Keress receptre vagy hozzávalóra

C-vitamin: A C-vitamin, amellett, hogy az immunrendszerünket karbantartja, segít megvédeni bőrünket a napsugárzástól, étrend a szép bőrért csökkenti a szabad gyökök okozta roncsolódást, károsodást. Az idő előrehaladtával a szervezetünkben csökken a kollagén mennyisége, ezért ennek a folyamatnak a lassítása érdekében érdemes a kollagénbevitelünkre is odafigyelni. Étrendi tippek a szép bőr érdekében: Kerüld a bő zsírban sült nassolnivalókat a bő olajban sült zöldségeket is!

Csökkentsd a cukorfogyasztásod.

TINDIGO EGYENSÚLY DIÉTA A SZÉP BŐRÉRT

Fogyassz kevesebb tejet, tejterméket, helyettesítsd növényi változatokkal de ne a magvakból, szójából készülttel! Ritkábban egyél olajos magvakat időzítsd péntek estére, hogy ha mégis kijön egy-két pattanás, hétvégén elmúljon.

A tiszta, szép bőr titka 1.

A salátádat olívaolajjal ízesítsd nyersen használd, mert így tartalmazza a legtöbb jótékony anyagot. Naponta fogyassz legalább 1 teáskanál apró magvat chia- lenmagszórd meg velük a reggeli zabkásádat, gyümölcsturmixodat. Próbáld meg mérsékelni a fűszeres, nagyon ízes ételek fogyasztását.

Figyelj a napi folyadékbeviteledre. Hetente többször keverj az ételedbe 1 teáskanál sörélesztőpelyhet niacin.

folyamatos lassú fogyás

Egyél sok nyers zöldséget, rágcsálj sárgarépát karotinoidok, C-vitamin. Fogyassz sok nyers gyümölcsöt, tele vannak C-vitaminnal, antioxidánsokkal étrend a szép bőrért nedvességgel.

Válassz teljes kiőrlésű gabonákból készült élelmiszereket biotin.

fogyókúrás nasi

Olvassa el is