Fogyókúra napi szénhidrátbevitel

Mennyit kell enni, hogy meginduljon a fogyás?
Téma: Életmód Szervezetünk számára rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű szénhidrát elfogyasztása, hiszen így juthatunk hozzá az éltben maradáshoz szükséges energiához. Nem mindegy azonban, hogy miből áll össze a napi szénhidrátbevitel, hiszen a nem megfelelő étrend könnyen elhízáshoz, és különböző betegségek kialakulásához vezethet.

Fogyókúra napi szénhidrátbevitel a szénhidrátbevitel ilyen drasztikusan csökkentésre kerül, akkor az agy egyszerűen nem jut elegendő üzemanyaghoz.

Ilyen kis mennyiség nem elegendő az agy működéséhez szükséges mennyiségű glükóz biztosításához sem.

fogyókúra napi szénhidrátbevitel bélgyulladásos diéta

A szénhidrát tulajdonképpen az egész szervezet motorja. Ha ebből nincs elegendő mennyiség, akkor a szervezet a zsírtartalékaihoz nyúl és azokat fogja felhasználni arra, hogy energiát nyerjen. Ezt nevezik lipolízisnek, vagyis erőfeszítés nélküli zsírégetésnek.

Pfizer 3. Viszont a szervezet okos, így igyekszik kompenzálni: más tápanyagból nevezetesen zsírokból és fehérjékből igyekszik üzemanyagot előállítani. Igaz, hogy ez a folyamat energia- és időigényesebb, de egészséges szervezetben beindulnak az üzemanyagtermelő folyamatok és jó esetben a kellemetlen mellékhatások is megszűnnek. Ezt az élettani folyamatot glükoneogenezisnek hívjuk, vagyis: mikor nem szénhidrát természetű előanyagból állít elő glükózt szőlőcukrot, azaz energiát a szervezet.

Ez akár még jól is hangzana, ám ennek súlyos egészségügyi következményei lehetnek, bár a fogyás gyorsan beindul. Jól látható, hogy még egy kalóriás étrend esetén is legalább gramm szénhidrátra lenne szükség.

Mit egyek, hogy fogyjak? - Vásárlás kockás hashoz

Ezt a mennyiséget a diéta során maximum ig lehet csökkenteni, de 70 gramm alá a legszigorúbb diéta során se menjünk. Ebbe a 70 grammos mennyiségbe fogyókúra napi szénhidrátbevitel 2 adag gyümölcs, egy kevés teljes kiőrlésű kenyér vagy barna rizs, valamint adag zöldség.

fogyókúra napi szénhidrátbevitel fogyókúrás gyümölcsturmix

Érdemes a 70 helyett a napi grammot megcélozni, mert az érzékenyebb szervezetet már 70 grammnál is fenyegeti a ketózisos állapot veszélye. Mit tehetünk a helyes mennyiségű szénhidrátfogyasztás érdekében? Válasszunk hosszú felszívódású teljes kiőrlésű kenyeret, lehetőleg pirítva, a jobb emészthetőség érdekében.

Fehér rizs és fehér lisztből készült tészta helyett válasszuk a barna rizst és a teljes kiőrlésű vagy legalábbis durumlisztből készült termékeket.

fogyókúra napi szénhidrátbevitel fogyás program

Ezeknek magasabb a rosttartalmuk és lassabban is szívódnak fel. Naponta maximum 2 darab vagy két adag gyümölcsöt fogyasszunk, érdemes reggelre vagy délelőttre időzíteni a gyümölcsfogyasztást. Így ugyanis sokkal hatékonyabban hasznosul a gyümölcscukor.

fogyókúra napi szénhidrátbevitel diéta 30 felett

Kerüljük a transzzsírokat tartalmazó ételeket, válasszuk az egészséges, növényi alapú zsiradékokat az ételek elkészítése során. Fogyasszunk minél több zöldséget! Ebéd előtt, előételként együnk meg egy nagy adag nyers salátát, este pedig párolt zöldségféleségeket. A zöldségeknek nagyon magas a rosttartalmuk, laktatnak, telítenek és rengeteg vitamint is tartalmaznak.

fogyókúra napi szénhidrátbevitel fogyás étrend nélkül

A szénhidrátbevitel fontosságáróé szóló teljes cikk elérhető a Diéta és Fitnesz oldalán. Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy fontos, hogy olyan zöldségeket vigyen haza, melyek keményítőben kimondottan szegények: Íme a zöldségek, amelyekből bármennyit ehet, mégsem nem hízik.

fogyókúra napi szénhidrátbevitel gyógyszeres fogyás

Olvassa el is