Jógikus étrend. A jógi diéta: Hogyan kell enni, mint egy jógi

Kíváncsi vagy, mi a titka az indiai jógiknak, akik hihetetlenül rugalmas alkattal végzik a bonyolult gyakorlatokat? Testük étrend app képes, és lelki egyensúlyukból egy percre sem billennek ki.

A jógi diéta: Hogyan kell enni, mint egy jógi

Irigylésre méltó testfelépítésük és harmóniájuk alapját étrendjük jelenti. Azt vallják ugyanis, hogy az élelmiszer nem csupán élvezeti forrást jelent, és nem is csak éhséged csillapítását szolgálja, hanem az életerő forrása maga. Természetesen csak akkor, ha megfelelően választod jógikus étrend, mi kerül jógikus étrend tányérodra.

Csoportosíts és válassz!

le fogok fogyni

A jógamesterek számára rendkívül fontos, hogy testük mindig hajlékony és könnyű maradjon. Ebből kiindulva három csoportra osztják a táplálékokat, annak megfelelően, hogy milyen hatást gyakorolnak testsúlyukra, erőnlétükre és jógikus étrend.

Nézd meg az online jógaórákat

A jógadiéta során nem kell szigorúan ragaszkodnod elveikhez, ám, ha jógikus étrend a legfontosabb szabályokat, gyorsan megtapasztalhatod az étrend alakformáló és energianövelő erejét. Az élelmiszerek első csoportját alkotják a szatvikus táplálékok, melyek fogyasztása után nem érzel levertséget.

Ezek az ételek fokozzák vitalitásod és anyagcseréd, illetve támogatják emésztőrendszeredet. Idetartoznak a gabonafélék, a gyümölcsök, a zöldségek és a hüvelyesek, emellett e táplálékok értékes kiegészítői a tejtermékek és az olajos magvak.

A radzsasz típusú élelmiszerek kevésbé ajánlottak, mivel fűtik a szervezetedet, és túlzott izgatottságot okozhatnak. Ezért csak mértékkel fogyaszd a csípős fűszereket, a fehér húst és a halat, a tojást és a koffeintartalmú italokat. A jógik által legkevésbé javasolt táplálékok pedig a tamasz típusú ételek, melyek elnehezítik testedet, és szaporítják kilóidat.

Jógikus táplálkozás 1. (testi szint)

Nehezen emészthetőek, így elvonják az energiát a fizikai aktivitástól. Ha karcsúvá és mozgékonnyá szeretnél válni, kerüld a zsírban gazdag húsféléket, a tartósított élelmiszereket, az ecetes, erjesztett ételeket és az alkoholt is. Ételből nyert életerő A szatvikus, tisztító hatású táplálékok ellátnak minden létfontosságú tápanyaggal, ugyanakkor emésztésük és feldolgozásuk során nem képződnek méreganyagok, és nem rakódnak le zsírrétegek. Ezek nélkül nem indul be a fogyás!

Rosttartalmuk fokozott mozgásra ösztönzi a tápcsatornát, és csökkenti a koleszterinszintet is. A friss gyümölcsök és zöldségek vitamin- és ásványianyag-tartalma gondoskodik erőnlétedről és bőröd egészségéről, emellett vértisztító hatásukkal más élelmiszer nem veszi fel a versenyt.

Izomépítő fehérjékkel is elláthatod szervezetedet az étrendben szereplő hüvelyesek és olajos magvak segítségével, a friss, élőflórás tejtermékek pedig segítenek megőrizni bélflórád egyensúlyát. Míg a fehér cukor csupán az értéktelen kalóriák számát növeli, a méz, a juharszirup és a nyers nádcukor az édes íz mellett vitaminokkal is ellát.

A gyógyteákról se feledkezz meg, ha az indiai jógik testi-lelki harmóniájára vágysz. Nem mindegy, mikor jógikus étrend hogyan! A jógadiéta nemcsak a táplálékok jógikus étrend megválasztására helyezi a hangsúlyt, a tökéletes hatás érdekében ugyanis fontos az időzítés is.

fogyi ital házilag

Étkezéseid rendszeresen, néhány órás időközönként kövessék egymást, és ne zavard meg emésztésedet állandó nassolással. Így gyomrod hozzászokik az étkezés és táplálékfeldolgozás ritmusához, és nem fenyegetnek az éhségrohamok.

Mindig szakíts elegendő időt a nyugodt táplálkozásra, így étvágyközpontodhoz is eljut a jóllakottság üzenete.

HúSEVő ÉTREND (Keto/Carnivore) KEZDETEK

Az alapos rágással szintén elejét veheted a feleslegesen elpusztított mennyiségeknek. A vacsora és a lefekvés között teljen el jógikus étrend óra, nehogy beinduljanak a raktározó folyamatok. Ha gyomrod felét szilárd táplálékkal, negyedét folyadékkal töltöd meg, míg egynegyedét üresen hagyod, megmenekülsz az emésztési zavaroktól, a levertségtől és az alattomos zsírlerakódásoktól is.

A diéta hatására így heti egy-két kiló súlyvesztésre számíthatsz. Hogyan kövesd a diétát?

A jóga jótékonyan hat az emésztésre, légzésre, keringésre, hormonrendszerre és elérhető általa a testi-lelki harmónia, a belső nyugalom. A jóga eredeti, végső célja nem a fizikai közérzet javítása, hanem önazonosságunk felfedése és az elme kontrollálásával összekapcsolódás a Legfelsőbb Forrással. Jóga nem csak sport vagy mozgásforma, ennél sokkal több ez egy önmegvalósító folyamat, amely az élet minden területére kiterjed. Az önmegvalósításhoz azonban fontos az testi egészség megőrzése, a belső béke elérése a gondolatok elcsendesítésével. A test egészségének és rugalmasságának és az elme nyugalmának megőrzéséhez az egyik kulcs a táplálkozás.

A nyersanyagokat frissen vásárold, és ne tárold hosszasan, mielőtt elkészítenéd a fogásokat! Minél több élelmiszert fogyassz nyersen!

A hosszas sütés, főzés helyett is a párolást részesítsd előnyben. A tartósítószerekkel kezelt élelmiszerektől óvakodj a diéta során. Ha reggel citrommal és mézzel ízesített vizet fogyasztasz, beindítod a lúgosító és méregtelenítő folyamatokat.

fogyás izomveszteség nélkül

Tálalj kisebb tányéron, így könnyebben hozzászoksz a gyakori, de mértékletes étkezéshez. Amennyiben az étrendben nem találsz mennyiségi meghatározást, az adott táplálékból egyél annyit, hogy majdnem jóllakj. Mintaétrend Reggeli: egy bögre zsírszegény tej, egy kávéskanál méz, három evőkanál müzli, egy marék aszalt sárgabarack. Tízórai: egy bögre áfonya, öt szem dió.

  1. A jógikus étrend Újabb részlet Gregor Maehle Pránájáma-könyvéből : A mantrákat az ujjperceken történő számolás segítségével vezetjük be a pránájáma gyakorlásába.
  2. Jóga és étrend – 5 fontos étkezési szabály jógázóknak! | nlc
  3. Májdiéta étrend
  4. 3 hét, 6 kiló - Fogyj az ősi módszerrel! - Fogyókúra | Femina
  5. Január
  6. Koplalással mennyit lehet fogyni

Ebéd: egy bögre barnarizs, fél bögre főtt mungóbab, egy marék retekcsíra. Uzsonna: egy bögre sárgarépalé, három korpás keksz. Vacsora: egy bögre teljes kiőrlésű főtt tészta, három evőkanál zsírszegény túró, három evőkanál joghurt.

Jóga és a táplálkozás: Hogyan hatnak az ételek a testre és az elmére?

Tízórai: két szelet sütőtök. Ebéd: egy bögre főtt köles, egy bögre grillezett zöldség, 5 dkg feta sajt. Uzsonna: egy narancs, egy bögre natúr pattogatott kukorica. Vacsora: egy bögre joghurtos burgonyasaláta, egy szelet rozskenyér, egy marék búzacsíra.

fogyókúrás rágcsálnivaló

A diéta ideje alatt fogyassz el mindennap ,5 liter szénsavmentes vizet. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják.

Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét! Tízórai: egy marék aszalt szilva. Ebéd: 15 dkg grillezett hal, két közepes burgonya, 10 dkg cékla. Uzsonna: egy grépfrút, egy marék mandula. Vacsora: egy bögre főtt hajdina, egy bögre párolt zöldbab, egy evőkanál olívaolaj.

Tízórai: egy bögre reszelt alma, két evőkanál zabpehely.

Az szinte mindenki számára ismert, hogy a jóga jótékonyan hat az emésztésre, keringésre, hormonrendszerre és segítségével elérhető a testi és lelki harmónia. A jóga tehát nem csak sport, ennél sokkal több, önmegvalósító folyamat, mely az élet különböző területeire kiterjed. A táplálkozás az egyik kulcsa a test egészségének és rugalmasságának megőrzésére. A táplálkozás ugyanis kihat az energiaszintünkre, egészségi állapotunkat is nagyban befolyásolja, hatással van gondolatainkra, viselkedésünkre egyaránt.

Ebéd: egy bögre gyümölcsrizs barnarizsből, 15 dkg vegyes bogyósgyümölccsel. Uzsonna: 10 dkg csemegekukorica.

Kategóriák

Vacsora: egy bögre lencsefőzelék teljes kiőrlésű liszttel habarva, egy marék búzacsíra, egy alma. Tízórai: fél bögre zsírszegény joghurt, egy evőkanál zabpehely, egy marék napraforgómag. Ebéd: egy bögre köles, fél bögre zöldborsó, három evőkanál reszelt sajt, egy bögre almalé. Uzsonna: egy bögre sárgarépa-cékla saláta citromlével.

Vacsora: két közepes burgonya, 10 dkg petrezselymes túró, 10 dkg retek. Tízórai: két mandarin, három zabpelyhes keksz. Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy bögre rakott zöldbab 10 dkg tofuval, kefirrel.

Uzsonna: fél bögre rizstej, két evőkanál gyümölcsös müzli. Vacsora: 10 dkg párolt csirkemell, egy bögre parajszósz, egy közepes burgonya.

Olvassa el is