Étrend hizni vágyóknak. 1 hetes mintaétrend hízni vágyóknak - Zöld Forma

étrend hizni vágyóknak

Fenyvesi Zsófia A étrend hizni vágyóknak nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Az első és legalapvetőbb probléma az szokott lenni, hogy a hízni vágyók extra adag hússal, tojással, vagyis elsősorban fehérjével próbálják izmaikat felpumpálni - állítja dietetikusunk, akit mostanában egyre többen keresnek meg azzal a problémával, hogy kórosan soványak.

Szedjen vasat, vitamint!

Korábbi cikkünkben étrend hizni vágyóknak szakértőnk a túlzott soványság leggyakoribb okait vizsgálta. Ezúttal azoknak próbál tippeket adni, akik - a többséggel ellentétben - szeretnének pár kilót magukra szedni, de, jó esetben, semmilyen orvosilag is igazolt probléma nem étvágycsökkentő tabletta gyógyszertár fogyásuk vagy vékonyságuk hátterében. Mielőtt irigykedni kezdenénk, fontos leszögezni, hogy jól vagyis inkább izomra hízni korántsem olyan egyszerű dolog.

1500 kalóriás étrenddel mennyit lehet fogyni

Mostanában egyre többen keresnek meg azzal a problémával, hogy hízni szeretnének. A többségük persze férfi, akik ezalatt az izmosodást értik, de nőknél is előfordulhat, hogy valaki szeretne egy kicsit kerekebb lenni, vagy éppen visszaszerezni a korábbi egészséges vonalait. Étrend hizni vágyóknak persze, nem minden testrészünkön előnyös a plusz kiló, ezért nem is olyan egyszerű úgy hízni, ahogy szeretnénk. Senki sem szeretne extra úszógumikat növeszteni, sokkal inkább kőkemény hasat, feszes combot és feneket óhajtanak.

Ehhez azonban nem elég csak enni, edzeni is kell! Az izmok növekedésének ugyanis legfőbb ingere, ha használjuk is őket, a másik, hogy ehhez elegendő energiát és megfelelő tápanyagokat biztosítunk.

leptin diéta mintaétrend

Ha csak nem vagyunk már nagyon otthon a témában, érdemes lehet szakképzett edző, mozgásterapeuta segítségét kérnünk az edzőtermi vagy otthoni izmosodáshoz. Nehogy a végén olyan mozgásformát, intenzitást válasszunk, ami mellett csak lefáradunk, de nem úgy formálódik a testünk, ahogy mi szeretnénk.

A másik dolog a megfelelő étrend. Persze csodákat ettől se várjunk, hiszen nagy türelemmel kell lennünk, időbe telik, amíg sikerül néhány centivel, kilóval gazdagabbnak lennünk.

Beefsteakből nem lesz bicepsz Az első és legalapvetőbb probléma az szokott lenni, hogy a hízni vágyók extra adag hússal, tojással, vagyis elsősorban fehérjével próbálják izmaikat felpumpálni.

Többször kevesebbet

A jobbik eset, ha ezt normál táplálékokkal és nem gyári fehérjeporokkal, -turmixokkal és egyéb - néha kétes összetételű - termékekkel igyekeznek elérni. A fehérje beépüléséhez - vagyis az izmok fejlődéséhez - ugyanis elsősorban több energiára van szükség, ami jobb, ha inkább szénhidrátból, semmint extra mennyiségű fehérjéből származik.

A legtöbb esetben csak az a cél lebeg a szemeik előtt, hogy a mérleg végre nagyobb számot mutasson, pedig a türelem, az eltökéltség és az egészséges táplálkozás ugyanolyan fontosságú a siker érdekében, mint amikor valaki fogyni szeretne. A plusz kilókat leadni képtelenek most bizonyára nagyot legyintenek, esetleg irigykedve elmormolnak egy mondatot, hogy bárcsak ők lehetnének ebben a helyzetben.

A fehérjetartalmú táplálékok pl. Az állati eredetű zsírokban található telített zsírsavak és a koleszterin pedig nagy mennyiségben - köztudottan - növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

A soványság lehetséges okai

Ezáltal egyrészt felesleges mennyiségű energiát eszünk meg, és a laborleletünk is rosszabbodhat. Szénhidrátokkal az izmosabb testért Jobban járunk tehát, ha az izomnövekedéshez szükséges energiát szénhidráttal pótoljuk : ez lehet burgonya persze ne sült burgonya vagy chips formájábantészta jobb a durumrizs rosttartalma miatt kedvezőbb a barnaennek alternatívái a bulgur, hajdina, köles, a különféle gabonapelyhek, kenyérfélék, banán, aszalt gyümölcsök stb.

hogyan tudnék fogyni gyorsan

A nagyobb energia-bevitelhez több vitamin és ásványi anyag elfogyasztása szükséges, így friss, szezonális gyümölcsökkel, zöldségekkel is bőven lássuk el szervezetünket. A rendszeres sport mellett étkezzünk rendszeresen, a jól bevált tanács szerint többször keveset, ami így akár hat étkezést is jelenthet naponta. Ez biztosítja, hogy ne érezzük úgy, hogy állandóan tele vagyunk, és az evés már csak egy újabb kipipálandó feladat, nem a gasztronómiai örömök forrása.

Ezek is érdekelhetnek

Könnyű mondani persze, hogy egyen többet valaki, amikor talán éppen az a problémája, hogy nincs étvágya, vagy egyszerre csak keveset bír el a gyomra, hiszen el- vagy hozzá sem szokott a nagyobb traktákhoz ami nem feltétlenül baj. Nincs veszve semmi, hiszen erre is van megoldás.

Dúsításnak nevezzük azt a műveletet, amikor azonos vagy nagyjából megegyező mennyiségű ételt úgy készítünk el, hogy az az eredetinél több energiát tartalmazzon. Ilyenkor azért elnézőbbek a dietetikusok is, néhány édesebb falat is becsúszhat, azonban ezekkel is csínján kell bánni, hiszen a felesleges cukormennyiség csak rontja a narancsbőrös hátsó látványát a még a nádszál karcsú sportlady-ket sem kíméliés a fogaknak sem tesz jót.

Tápanyagok szerint csoportosítva az alábbi nyersanyagokkal dúsíthatjuk az ételeinket ahhoz, hogy ne kelljen kétszer szednünk: A szénhidráttal történő dúsítás lehetőségei: Cukorral kicsit kiélhetjük az édesség iránti ősi vágyunkatde csak módjával, a szénhidráton kívül semmi egyéb hasznos tápanyagot nem tartalmaz.

Hízni akarsz, de nem megy? Már mindent kipróbáltál? Akkor próbáld ki ezt is!

Mézzel jobb választás, de nem mindenbe illik, ugyanakkor egy gyümölcsös túrókrém vagy turmix esetén nem baj, hogy kicsit ragad. Lekvárral részesítsük előnyben az igazi, jó minőségű házi lekvárokat, amikben kevesebb a cukor és sok a gyümölcs.

  • Egyszerű fogyókúrás étrend
  • Túl sovány vagy? - Tippek, ha hízni szeretnél
  • Bárány Lili Míg sokan inkább fogyni szeretnének, egyeseknek plusz kilókra van szükségük ahhoz, hogy egészségüket megőrizzék, vagy éppen önmagukat jobban elfogadják, megszeressék és ezáltal boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak és egészségesebbek legyenek.
  • Egészséges hízókúra hízni vágyóknak

Gabonapelyhek a szokásos müzlin kívül akár turmixba, muffinba, pogácsába is keverhetjük; laktatóbbak ugyan, és a nagy mennyiségű rost révén nem hasznosulnak a bennük lévő tápanyagok teljes egészében, de emellett fontos vitaminok, ásványi anyagok forrásai is. Tejszínnel kiválóan illik a gyümölcslevesekhez.

Tejföllel a ragulevesekhez, töltött, rakott ételek nélkülözhetetlen eleme. Túróval édes és sós krémekhez, desszertekhez vagy akár a gyümölcsturmixunkat turbózhatjuk fel vele.

Sajttal a reszelt sajt szinte bármilyen húsos, zöldséges rakott, töltött, csőben sült ételhez illik és egy kicsivel több még nem is tűnik fel annyira.

  1. Igen, most a hízásról lesz szó!
  2. Sovány vagyok, hízni szeretnék! | Diéta és Fitnesz
  3. Tippek gyors fogyáshoz
  4. Mindenki fogyni szeretne, én hízni akarok! - HáziPatika

Olvassa el is