Omega 3 étrend

omega 3 étrend

Tudományosan bizonyított tény, hogy omega 3 étrend DHA a megfelelő agyi működéshez és az egészséges szemműködéshez járul hozzá. Az omega zsírsav általában nem kerül az emberi szervezetbe megfelelő mennyiségben a mindennapi táplálkozás során.

Hogyan működik?

Az omega- 3-zsírsavak leggazdagabb forrásai a halak - leginkább a zsíros tengeri halak, mint a lazac, a tonhal, a laposhal, a makréla és a szardínia. A hal emellett is nagyon fontos tápanyagnak számít, hiszen jelentős mennyiségű D-vitamint tartalmaz.

A legjobb növényi omegazsírsav forrás pedig a chiamag, a lenmag, a lenmagolaj, a kendermag, a kendermagolaj és a dió. További forrás például a repce és a szójabab olaj, melyek emellett lecitinben és linolsavban is gazdagok.

Étrend-kiegészítő

Testünk úgy tudja a legjobban beépíteni a tápanyagokat, ha étkezés előtt törjük össze frissen vagy őröljük meg a magvakat, hiszen fél órán belül értékes tápanyagtartalma csökkenni kezd, majd szép lassan el fog tűnni.

A lenmagolajat tanácsos hűtőszekrényben tárolni, hogy elkerüljük az oxigénnel való reakciót. Emellett azt se felejtsd el, hogy a meleg levegő károsítja omega 3 étrend hasznos omegazsírsavakat — fontos, hogy ne melegítsd a lenmagolajat. Amennyiben szeretnéd beépíteni étrendedbe a lenmagolajat, próbáld ki salátaöntetként olívaolaj helyett, vagy tegyél egy teáskanállal a gyümölcsturmixba — nagyon finom, diószerű íze van.

A chiamag egy másik tökéletes omegazsírsav forrás, mely antioxidánsokban is gazdag; biztosítja testünknek a létfontosságú rostokat, vasat és kalciumot is.

étrend változtatás thermo drine pro vélemények

A chiamagot tálalhatjuk szokásos ételeink mellé, vagy beáztathatjuk fogyasztás előtt. A vegán étrendet követők számára a beáztatott chiamag helyettesítheti a tojást is sütés során.

Hozzáadás a megjegyzettekhez

A legjobb tejtermékekkel kombinálni, például túróval vagy joghurttal; remek kiegészítő a zabkásához, gyümölcsturmixhoz, kenyérsütéshez, muffinokhoz és ostyákhoz is.

Íme néhány egyszerű recept, melyekkel könnyedén beépítheted étrendedbe a chiamagot és a lenmagolajat. A chiamag tökéletes egy egészséges reggeli elkészítéséhez. Keverj össze ¼ bögre chiamagot 1 bögre kókusztejjel.

Népszerű gyártók

Eloszthatod 4 kisebb tálkába is, vagy hagyhatod egy nagyban. Fedd le, és áztassad a chiamagot egy éjszakán át.

Reggel tálald apróra szeletelt gyümölcsökkel és néhány aprított diófélével, vagy egy kevés granolával. A thaiföldi verzió elkészítéséhez vágj fel egy mangót és szórj a pudingra pörkölt kókuszcsipszet is. Hagyd a kész turmixot 10 percig pihenni, majd adj hozzá 2 ½ bögre málnát vagy egyéb friss bogyósgyümölcsöt és evőkanál agavé nektárt. Turmixold addig, amíg nem lesz megfelelő állagú.

Tároláshoz tegyél egy kevés lekvárt zárható tetejű edénykébe, és tartsd a hűtőben akár ,5 hétig is.

Miért ajánljuk a Mega Omega 3-at?

Melegítsd elő a sütőt fokra. Piríts meg 2 bögre diót nagyjából 10 percig, amíg ropogóssá nem válik.

90 napos diéta étrend fogyáshoz szükséges makrotápanyagok aránya

Amikor kihűl, aprítsd fel és ted félre egy kicsit. Egy nagy tálban keverj össze 2 evőkanál olívaolajat, 2 evőkanál lenmagolajat, 3 evőkanál almaecetet, 1 teáskanál mézet és 2 evőkanál vizet; ízesítsd az öntetet sóval és borssal.

Miben van telítetlen zsírsav?

Adj hozzá 2 db apróra szeletet, kimagozott zöldalmát, ½ bögre aszalt vörösáfonyát, 2 felaprózott zellert, ½ lilahagymát és 3 bögre sült csirkét. Tálald 4 személyre és szórd meg az elkészített pirított dióval.

a legjobb fogyókúrás tabletta hogy fogyjak gyorsan a hasamról

Amennyiben extra omegazsírsav bevitelre vágysz, hintsd meg egy kis pirított dióval is. Tálald köretként húsok mellé, vagy fogyaszd teljes kiőrlésű zsemlével, ha egy könnyed vacsorára vágysz.

Fogyassz Omega-3-zsírsavakat tartalmazó ételeket: 8 gyors és egyszerű recept

A cikória szintén nagyon finom naranccsal tálalva. Ízesítsd sóval és borssal. Ízesítsd egy kis sóval és fogyaszd teljes kiőrlésű rozskenyérrel.

Olvassa el is