Vitaminok fogyókúra alatt.

Vitaminfogyasztás a fogyókúra alatt |

By Noémi Madak Ezzel együtt a vitaminok, nyomelemek és ásványi anyagok természetes úton a szervezetbe jutása is csökken.

Szeretnénk felhívni itt is a figyelmeteket arra, hogy nagyon fontos a fogyókúra ideje alatt a kiváló minőségű és megfelelő mennyiségű vitaminok és ásványi anyagok utánpótlása! Felejtsük el azt az alapvetően hibás megközelítést, vitaminok fogyókúra alatt a vitaminokban cukor van és lassítja a fogyást, valamint éhségérzetet okoz. Ne essünk bele ebbe a hibába, mert a vitaminok hiánya legyengíti immunrendszerünket és számos betegség okozója lehet.

tündüs 10 napos diéta

Mik azok a vitaminok és ásványi anyagok, amelyek pótlása javasolt a fogyókúra alatt? B-vitaminok A B-vitamin-család hiánytünetei igen ritkák, kiegyensúlyozott étkezés mellett nem jellemző a B-vitamin hiánya, de fogyókúra alatt előfordul.

» Fogyókúra és vitaminok? Ellentmondás vagy mégsem?

Fontos ezek pótlása az idegrendszer, az anyagcserefolyamatok és a pajzsmirigy megfelelő működése értekében. C-vitamin A Étrend helyettesítő fogyasztása az immunrendszer működése szempontjából is fontos; a fogyókúra alatt pedig sok esetben meggyengül az immunrendszer működése, épp ezért is fontos a megfelelő C-vitamin-bevitel.

A vitamin, ahogy a vita szó jelentése is alátámasztja, maga az élet. A vitaminok nélkülözhetetlenek tested működéséhez, a növekedéshez, a sejtek, szövetek regenerációjához, a betegségekkel szembeni ellenálló képességed megőrzéséhez. Számos elmélet bizonyítja, hogy a betegségek és fizikai problémák hátterében egyedül a vitaminok és ásványi anyagok hiánya áll. Ugyanakkor egyes vitaminok nemcsak az egészségmegőrzés vagy bőröd ápolása során lehetnek a legjobb barátaid, hanem speciális hatásaiknak köszönhetően diétád részévé is válhatnak.

Napi mg bevitelét javasoljuk a fehérjediéta ideje alatt. D-vitamin A D-vitamin legismertebb hatása a csontok épségének megőrzése, mely döntő mértékben a kalcium-háztartás szabályozásán keresztül történik.

A Kalcium a csontok alapvető építőanyaga, mely a bélből szívódik fel, s ehhez pedig D-vitamin szükséges.

Kapcsolódó cikkek

A D-vitamin reneszánszát éli, szakmai körökben most döntöttek a javasolt bevitel emeléséről, a téli hónapokban étrendkiegészítőből javasolt pótolni a D-vitamint. Érdemes a D-vitamin egy részét a diéta alatt is engedélyezett tengeri halakból fedezni. E-vitamin Az E-vitamin alfa-tokoferol egy antioxidáns hatású zsírban vitaminok fogyókúra alatt vitamin, vagyis véd a szabad gyökök károsító hatásától.

Főképp az egyes sejtek sejthártyáját védi, hozzájárul az öregedési folyamatok gátlásához. K-vitamin A K-vitamin legfontosabb szerepe, hogy befolyásolja a véralvadási képességét.

Testünk akkor működik a legjobban, ha nem szenved hiányt vitaminban és ásványi anyagokban.

Vitaminok és csomagok személyre szabva

Ezért fontos, hogy fogyassz rendszeresen vitamint, ásványi anyagokat és probiotikumot a fogyókúrád teljes időtartama alatt. Egyes ásványi anyagok megfelelő bevitele nemcsak az egészséged szempontjából fontos, hanem azért is, mert a fogyásodat is segíti. Mivel a diéta ideje alatt másfajta táplálékot eszünk, ezért nagyon fontos, hogy olyan ételek közül válogass, amelyek gazdagok ásványi anyagokban, így elkerülheted a hiánybetegségeket, sőt, észre fogod venni, hogy a kilók is gyorsabban olvadnak.

Ásványi anyagok és nyomelemek pótlása — mit és milyen forrásból? Kalcium Elsődlegesen a csontjaink egészségéhez nélkülözhetetlen, de fontos az izmaink számára is.

Vitaminok és étrendkiegészítők 50+ I Ezeket szedem I Almapapi Életmód

A leveles zöldségekből tudod utánpótolni. Kálium Fogyasztása elengedhetetlen ahhoz, hogy megelőzzük a puffadást és a vízmegkötést is csökkentsük. Magnézium Kiemelten fontos szerep jut ennek az ásványi anyagnak az idegrendszer védelmében.

Legjobb forrása a fogyókúra alatt a spenót.

További cikkeink a témában

Króm Segít a megfelelő inzulin- és a vércukorszint fenntartásában. Szuper krómforrás a brokkoli, a gombi és a halak húsa. Vas A vas mint vérképző anyag fontosságát nem kell hangsúlyoznunk. Hiánya állandó álmossággal, kimerültségi érzéssel jár.

egyél minden másnap diéta

Felmerülhet a kérdés, hogy jó-jó, de hogyan juthatok hozzá ennyiféle vitaminhoz, ásványi anyaghoz úgy, hogy viszonylag szűkös az engedélyezett ételek választéka a fogyókúra alatt? Az ásványi anyagokról: Először is fontos forrásod lesz az a fehérjetermék, amit az adott napra választasz az étkezéseidhez. A mi termékeink szinte mindegyike tartalmaz kalciumot és foszfort. Könnyíti a zsírbontás megindulását és segíti az emésztőrendszer megfelelő működését. A vitaminokról Jelenleg minden vendégünknek azt javasoljuk, hogy böngéssze végig a magyar piacon kapható multivitamin palettát.

Így segítenek a vitaminok a fogyásban

Fontos, hogy tartalmazzon a fent felsorolt vitaminokból minél többet és az INBÉ Irányadó Napi Beviteli Értékazaz, hogy egy felnőtt szervezet számára mennyit javasolnak naponta, minél optimálisabb elosztású legyen. A C-vitamin esetében mi a külön szedést javasoljuk, hiszen a multivitaminok az összeállításukból adódóan nem tudják biztosítani a napi mg javasolt mennyiséget.

Ugyanez igaz a D-vitaminra is.

fogyókúrás turmix por

Sajnos egyre több nem csak a fogyókúrázók körében a D-vitamin hiányos személy Magyarországon, ezért kifejezetten ajánljuk ezt a vitamint is külön szedni. Végezetül mindenképpen szeretnénk felhívni a figyelmeteket arra, hogy ne feledkezzetek meg a probiotikumokról sem.

D-vitamin:

Kiemelten igaz ez a fogyókúra első szakaszában, hiszen a szervezetünk az elmúlt évben megszokott táplálék helyett teljesen más ételeket fog kapni. A megfelelően működő, kiegyensúlyozott emésztés és bélműködés elengedhetetlen a jó közérzethez és a sikeres fogyáshoz. Nincs tökéletes recept, mert vitaminok fogyókúra alatt szervezet más és más. Egy dolog azonban biztos: ha nem figyelünk oda a vitamin és ásványi anyag bevitelre, az rossz hatással lesz szervezetünkre, közérzetünkre, nem fogunk tudni koncentrálni a napi feladatainkra, fáradékonyak, ingerlékenyek és előbb-utóbb betegek leszünk.

Előtte és utána is fontos a vitaminpótlás!

Olvassa el is